tirsdag 10. november 2009

Regneark

Jeg har gjennom oppskriften i leksjonen om regneark prøvd meg på å lage en gloseprøve. Trykk HER for å komme til gloseprøven. Gloseprøven har jeg laget i tanke på å bruke i engelsk undervisning på nybegynner stadiet på barneskolen.

Jeg har tidligere ikke jobbet særlig med regneark. Jeg var litt bort i det på ungdomskolen der vi brukte det i matematikk undervisningen. Jeg behersket ikke dette så bra dengang, og har heller ikke jobbet med det siden. Under denne oppgaven brettet jeg regelrett opp ermene og satte i gang. Brukte ikke lang tid før jeg hadde satt meg inn i regnearket i google dokumenter, og jeg følgte oppskriften i leksjonen slavisk. Jeg fikk funksjonen til å virke som de skulle, men dog litt rot i "sheetene". Gloseprøven virker vertfall noen lunde bra, og jeg har fått ett friskt syn på regneark.

Regneark kan brukes til masse. Du kan bruke det i undervisning i skolen i fagene matematikk, norsk, samfunnsfag, naturfag osv. Du kan også dra nytte av regneark i fritiden der man til dømes kan føre opp budsjett av hva man bruker pengene til i en husholdning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar